Notice: Den anropade konstruktormetoden för WP_Widget har fasats ut sedan version 4.3.0! Använd istället
__construct()
. in /home/httpd/marknadsforings-bloggen/marknadsforings-bloggen.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 3568
Så marknadsför du dig | Marknadsförings-bloggen

Så marknadsför du dig

För de flesta företag är marknadsföring en viktig del för att nå ut till sina kunder. Kunderna kommer inte av sig självt. Men många företag har också en begränsad budget och då gäller det att välja vilka kanaler man använder. Nedan tar vi upp lite tips på hur man marknadsför sig utan att det behöver kosta en förmögenhet.

En bra start är en professionell logotyp. Logotypen är ditt företags ansikte och symboliserar hela ditt varumärke oavsett hur stort eller litet ditt företag är. Det tar tid att arbeta in en logotyp och därför bör man inte byta ut den, utan satsa på en bra logotyp redan från start. Att anlita en professionell designer för att ta fram logotypen kostar en del men är en väl värd investering.

En stor del av ett företags potentiella kunder söker information via internet, därför är det viktigt att också finnas på nätet. En hemsida är lätt att uppdatera och hålla aktuell till skillnad från trycksaker där man betalat en rejäl slant i tryckkostnad och som i värsta fall får kasseras pga. de blir inaktuella

Marknadsföring på nätet kan vara ett enormt kraftfullt verktyg för att öka omsättningen. Genom att jobba med SEO åker hemsidan upp i rankning vilket gör det lättare för besökarna att hitta till just dig. Internetmarknadsföring gör det också lätt att mäta effekten av marknadsföringen.

Minst lika viktigt som att synas och höras är att förbli i kundernas goda minne. Nöjda och återkommande kunder är den bästa marknadsföringen. Chansen att en nöjd kund tipsar om ditt företag är stor och likt ringar på vattnet kommer du nå ut till många den vägen.

Slutligen får man tänka på att marknadsföring tar tid och att det är ett långsiktigt arbete. Det finns inga genvägar utan det gäller att testa sig fram, följa upp resultaten och prova på nytt.